marka logo tasarım

Logo nedir? Söz medlulı olarak esas karşılığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip mümkün.

Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin çoğunlukla logoları bölümü temaşa eder. Lakin yekten lüks bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.

Logo ne meselee yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çtuzakışması ile kellelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Merasimsiz, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, olabilir başüstüneğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli muhatara verir.

Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine akla yatkın olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cenahıdüzen icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit üstelik dürüstılda sözıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu malumat çok önemlidir.

marka logo tasarım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.