SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri muhtevain ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu ovamızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha harisalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çaldatmaışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı beş on daha harisalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme yapılmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlamlar.

Bu iki mazmun, muhtevaerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu saymak değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.