Kişinin yaşadığı cemiyet içre değeri olan , kudret, gidiş ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına müsait ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma nazaran;

· Yetişek bir prosestir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baş öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler kucakin bire birdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran değfiilebilir, ama sürecin doğbeyı değfiilmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birgeniş filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Yetişek, isim kucakin dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere müsait olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir yol olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, sınav skorları kadar matlup davranış değfiiliklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.